sobota, 14 lipca 2012

Motorówka reprezentacyjna M-1 w Sopocie

Z okazji wizyty Prezydenta RP w Sopocie w marinie pojawiła się nietypowa jednostka. Jednostki MW RP bardzo rzadko goszczą w Sopocie (ostatnia taka wizyta miała miejsce w 2005 r.) i dlatego wyjątkową okazją była możliwość zobaczenia motorówki M-1. Wodowano ją w lutym 1970 r. i od tego momentu dzielnie służy kolejnym Dowódcom MW i ich gościom.

Motorówka reprezentacyjna M-1 z Prezydentem RP i Dowódcą Marynarki Wojennej RP na pokładzie wpływa do sopockiej mariny.
s\y Sopot - jednostka należąca do Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego MW
Flaga Dowódcy Marynarki Wojennej - pojawia się kiedy na pokładzie znajduje się Dowódca MW.
Admirał floty Tomasz Mathea na pokładzie M-1

4 komentarze:

  1. Bardzo miło zobaczyć, że ktoś zauważył Nasz wysiłek w MW RP... pozdrawiam... P.D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że obecnie M-1 stoi na nabrzeżu i czeka na ostateczny koniec. Cieszę się jednak, że trzy lata temu udało mi się zrobić zdjęcia motorówki M-1 w ruchu.

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Banderę opuściłem 10 kwietnia tego roku, a ostateczny koniec z tego co mi wiadomo ma nastąpić w 2016 roku, chyba że znajdzie się chętny aby ją kupić, co według mnie jest bardzo mało prawdopodobne... rzeczywiście szkoda... tym bardziej, że nikt na "wyższych szczeblach władzy" nie pomyślał, aby jednostkę z taką historią nie postawić np. w muzeum MW. Jeszcze raz pozdrawiam i dziękuję... P.D.

      Usuń
    3. Data 10 kwietnia dla mnie była dość niefortunna. Dziwnie kojarzyło mi się ze śmiercią adm. Andrzeja Karwety, który próbował walczyć o rozwój floty.

      Jako historyk jestem za tym żeby zachowywać ważne przedmioty związane z polską wojskowością. Motorówka M-1 jest chyba największą i najstarszą z motorówek jakie swego czasu powstały w PRL. Nie dość, że ciekawa historia jej służby to jeszcze świadectwo myśli konstrukcyjnej naszych inżynierów. Co prawda tylko motorówka, ale warto przypomnieć, że ostatnie motorówki dla MW RP (MH1,2,3,4) powstały już w Irlandii.

      Może muzeum w Kołobrzegu zainteresuje się losem tej jednostki?

      Usuń