wtorek, 10 września 2013

Open Air Day 2013 czyli 60 lat malborskich skrzydeł.

Tradycyjnie na początku września odbywa się impreza Open Air Day. Wówczas na lotnisku w Królewie Malborskim można zobaczyć maszyny używane kiedyś przez dawny 41 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego (w tym miejscu warto zapoznać się z książką Henryka Czyżyka - Dzieje 4. Pomorskiej Dywizji Lotnictwa Myśliwskiego) a także współczesne maszyny bojowe.

Sama impreza ma bardzo fajny klimat. Nikt nie liczy na pokaz promu kosmicznego albo na przelot eskadry B-52 atakowanej przez 3 eskadry Migów. Zamiast tego jest normalny piknik lotniczy bez pompy. Za to lubię wracać do Królewa i mam głęboką nadzieję, że w przyszłości dalej będą odbywały się kolejne edycje. 

Lim-2 n\b 019


Mig-21MF n\b 9106
TS-11 n\b 1722 - dawna siemirowicka Iskra. 

I-22 Iryda n\b 0202 - stracona szansa polskiego przemysłu lotniczego na samolot szkolny.


F-16C block 52+ n\b 4066 z 32 Bazy Lotniczej w Łasku. Jest to moje pierwsze spotkanie z polskim F-16. Od razu dość niecodzienny widok czyli ciągnik Ursus 1014 jako ciągnik lotniskowy.








Nie przypuszczałem, że działko M61 Vulcan jest aż tak widoczne.


F-16 i Mig-29
Mig-29 n\b 4103


Pokaz pilotażu ppłk. pil. Piotra Iwaszko z 23. Bazy Lotnictwa w Mińsku Mazowieckim. Mig-29 n\b 108 z wizerunkiem kpt.pil. Ludwika Paszkiewicza.
 BWP-30-26M w akcji czyli odpalanie flar na Migu-29.

Już wiadomo dlaczego Miga-29 określa się mianem Smokera.
Mig-29 z godłem Eskadry Kościuszkowskiej i wizerunkiem kpt. pil. Ludwika Paszkiewicza.
Su-22M4 n\b 9204.

Pokaz pary Su-22.

Su-22M4 w pełnej mechanizacji.
Mi-24D z 49 Bazy Lotniczej.
Kaman SH-2G Super Seasprite. Tym razem w niecodziennym tańcu z wstążkami.





Tradycyjnie pojawiły się samoloty aeroklubowe.
An-2

Replika RWD-5R SP-LOT.


0 komentarze:

Prześlij komentarz