piątek, 11 października 2013

HNLMS Friesland i HNLMS Evertsen w Gdyni

11 października do Portu Handlowego wpłynęły dwie jednostki należące do Koninklijke Marine Podziękowania dla Portalu Morskiego za informację o wejściu okrętów. Wizyta ta ma charakter techniczny a także reklamowy. Holendrzy chcą zaprezentować swoją myśl okrętową i liczą na zainteresowanie ze strony polskiej.
HNLMS Friesland - okręt patrolowy typu Holland. Głównym zadaniem jest patrolowanie akwenów wodnych i zwalczanie przemytu i piractwa. Friesland w marcu 2013 roku przechwycił na Karaibach ładunek 1,4 tony kokainy.

Sylwetka patrolowca typu Holland przypomina samochód sportowy. Holendrzy potrafią projektować ładne jednostki.
Artyleria główna - 76mm Oto Melara.
OTO Melara Marlin WS kaliber 30 mm. 

Łódź służąca do przerzucania grup interwencyjnych na pokłady podejrzanych jednostek.
Rufa i wraz z lądowiskiem dla śmigłowca.




HNLMS Friesland opuszcza port w Gdyni.



Ciekawe symbole oznaczające udział w akcjach antynarkotykowych i ratunkowych. Widoczne również bezzałogowe stanowisko Oto Melara Hitrole NT kal. 12,7mm.


HNLMS Evertsen - fregata rakietowa typu De Zeven Provinciën. Głównym zadaniem tych jednostek jest zapewnienie obrony przeciwlotniczej a także dowodzenie zespołami okrętów. Zaprojektowano je z wykorzystaniem technologii stealth i wyposażono w nowoczesne systemy radarowe i przeciwlotnicze. Obecnie ta nowoczesna technologia służy do zwalczania piratów. Koninklijke Marine aktywnie uczestniczy w zapewnianiu bezpieczeństwa na morzach i oceanach.

Artyleria główna - Oto Melara 127 mm.


Radar SMART-L.
Zestaw obrony bezpośredniej Signaal Goalkeeper 30mm. Europejski odpowiednik Phalanxa.

Rufa i lądowisko dla śmigłowców.
Hangar wraz z zestawem obrony bezpośredniej Signaal Goalkeeper 30mm.




Wyrzutnia rakiet przeciwokrętowych Harpoon.

Holenderskie okręty opuszczające Gdynię.

Bibliografia
- http://www.defensie.nl/english/navy/materiel/ships/frigates/air_defence_and_command_frigates
- http://www.defensie.nl/english/navy/materiel/ships/ocean-going_patrol_vessels
- http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=9854

4 komentarze:

  1. To jest rekompensata za moje nieudane polowanie na U-boota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Relacja jak zwykle na poziomie :) Okręt faktycznie ma bardzo przyjemną linie, stylistyka podkreśla jego dynamiczny charakter.

    OdpowiedzUsuń
  3. Friesland nie ma I-Mast czyli bardzo drogiego ale skutecznego systemu radarowego. Inne holenderskie okręty też są bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń