niedziela, 17 sierpnia 2014

Operacja Żagle Gdyni 2014

W związku z 40-tą rocznicą Operacji Żagle w gdyńskim porcie zorganizowano zlot żaglowców. Do poniedziałku będzie można podziwiać szereg jednostek i przy okazji zwiedzić tereny dawnego Dalmoru. 

Sedov i M-22.
 W procesie cumowania ORP Kondor uczestniczyła moja ulubiona motorówka M-22.
 ORP Kondor.

Santa Maria Manuela - czteromasztowy portugalski szkuner. Został zbudowany w 1937 roku w Lizbonie w rekordowym czasie 63 dni roboczych. Przez wiele lat jednostka ta służyła do połowów dorszowych u wybrzeży Nowej Fundlandii. Jest to pierwsza wizyta




STS Kruzensztern - czteromasztowy rosyjski bark. Początkowo jednostka służyła do przewozów towarowych pływając pod banderą Republiki Weimarskiej i III Rzeszy. W 1946 roku przekazana do ZSRR w ramach reparacji wojennych. 

Wejście Kruzenszterna do portu w Gdyni.


Załoga Kruzenszterna.

 Dziób żaglowca STS Sedov.
Seute Deern.
Alexander von Humbolt II - trzymasztowy niemiecki bark. Cechą charakterystyczną jest zielony kadłub.






Étoile (A 649) - dwumasztowy francuski szkuner. Jednostka ta służy francuskiej marynarce wojennej jako szkolny żaglowiec. Została zwodowana w 1932 roku. W czasie II wojny światowej Etoile podlegała Wolnym Francuzom.





Francuska bandera na tle ORP Błyskawica. Ciekawe czy w czasie II wojny światowej doszło do spotkania tych dwóch jednostek?


HMS Falken (S02) - dwumasztowy szwedzki szkuner. Jednostka została zwodowana w 1946 roku i od tego czasu służy do szkolenia kadetów Svenska Marinen.



HMS Falken na tle Daru Młodzieży.
Załoga HMS Falken.





HMS Falken na tle modernistycznej zabudowy Gdyni.



0 komentarze:

Prześlij komentarz