niedziela, 7 września 2014

Holenderskie F-16 MLU w Malborku

W związku z niepokojami na Wschodzie do Królewa Malborskiego trafiają myśliwce NATO mające wzmacniać misję Air Policing w krajach bałtyckich i współdziałać z Siłami Powietrznymi. Po dwóch rotacjach Armée de l'air przyszedł czas na Koninklijke Luchtmacht. Do 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego trafiły F-16 MLU. 

Dowódcą holenderskiego kontyngentu jest Luitenant-colonel Marcel van Egmond. Holendrzy pozostaną w Polsce do grudnia. Najprawdopodobniej zostaną zastąpieni przez Belgów. 

Holenderskie F-16 produkowano na licencji w zakładach Fokkera. Wraz z kolejnymi generacjami radzieckich maszyn bojowych zapadła decyzja o modernizacji Mid Life Update. Wymieniono awionikę, dostosowano do przenoszenia pocisków AMRAAM i zwiększono możliwości zwalczania celów naziemnych (bomby Paveway, JDAM).

Bibliografia
- http://www.flyingbrick.nl/f16.htm
- http://www.f-16.net/f-16_users_article8.html

F-16 MLU n\b J008. Maszyna wchodzi w skład 313. dywizjonu Królewskich Holenderskich Sił Powietrznych. 




Makiety pocisków AIM-9L. Używa się po to aby maszyna w powietrzu miała ekwiwalent wagowy prawdziwego Sidewindera.


Tygrys jest godłem eskadry stacjonującej w Vliegbasis Volkel.




Zasobnik celowniczy AN/AAQ-14 w eksportowej wersji Sharpshooter.


 Holendrzy sprowadzili całą gamę pojazdów lotniskowych.

 Ciągnik lotniskowy Mercedes.

 Mercedes G - wielozadaniowy pojazd armii holenderskiej.



 Ciągnik lotniskowy wraz z pomocniczym sprzętem do uruchomienia F-16.









 Piloci holenderskich F-16.
Przed wylotem pilot osobiście sprawdza maszynę. Proszę zwrócić uwagę na pustynne buty i ładownice na wyposażenie. Odpowiednie wyposażenie pozwala pilotowi na przeżycie po zestrzeleniu i oczekiwanie na ratunek przez zespół CSAR.



F-16 MLU n\b J-871. Maszyna wchodzi w skład 323.dywizjonu Królewskich Holenderskich Sił Powietrznych.  Łuczniczka Diana jest godłem jednostki stacjonującej w Vliegbasis Leeuwarden.
W 323. dywizjonie, luitenant Manja Blok została pierwszą kobietą, która rozpoczęła dyżury operacyjne jako pilot F-16. Miało to miejsce w maju 1990 roku.


F-16 MLU z 322. dywizjonu Królewskich Holenderskich Sił Powietrznych. Bazą macierzystą jest Vliegbasis Leeuwarden. Motto jednostki to holenderska sentencja - Niet praten maar doen (Czyny nie słowa). Godłem 322.sqn jest papuga.


Start pary F-16 z lotniska w Królewie Malborskim.

Holendrzy wykonywali nad przestrzenią powietrzną szereg ewolucji wyglądających na walkę manewrową. Przy okazji odpalali flary przeciwko pociskom powietrze-powietrze.


 Kołowanie po skończonej misji.









 Holenderski personel techniczny.
F-16 i Mig-29. Kiedyś przeciwnicy, obecnie sojusznicy w ramach NATO.

0 komentarze:

Prześlij komentarz