niedziela, 14 grudnia 2014

Wyburzanie hali 27B na terenie Stoczni Gdańskiej

Kiedy wracałem ze spotkania z GRH "Sojusz" stałem się świadkiem dość przykrego zdarzenia a mianowicie zburzenia kolejnego obiektu postoczniowego. Mój Dziadek i Ojciec byli stoczniowcami a ja jestem historykiem. Dlatego z wielką przykrością obserwowałem burzenie hali 27B. 

Jeszcze bardziej symboliczna była data w którym do tego doszło. 33 lata temu wprowadzono w Polsce stan wojenny. Obecnie z premedytacją niszczy się kolejne ślady przemysłu stoczniowego stworzonego przez Niemców i Polaków na terenie Gdańska. Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien szacunku, teraźniejszości ani prawa do przyszłości. 

Wyburzanie hali 27B






Za kilka lat taki widok będzie tylko wspomnieniem. Na dawnych terenach stoczniowych powstaną zapewne apartamentowce i biurowce. Czy naprawdę nie stać nas na uratowanie części stoczniowego krajobrazu i zachowanie go dla potomnych?

0 komentarze:

Prześlij komentarz