sobota, 20 czerwca 2015

Święto 49. Bazy Lotniczej 2015

13 czerwca na lotnisku w Pruszczu Gdańskim odbył się piknik lotniczy z okazji święta 49. Bazy Lotniczej. Była to najprawdopodobniej ostatnia okazja do zobaczenia maszyn dawnego 49. pułku śmigłowców bojowych w Pruszczu Gdańskim.

Mi-2Ch n\b 6004. Maszyna ta dostosowana jest do stawiania zasłony dymnej przy użyciu aparatury WZD-80. Wykorzystuje się do tego gazy spalinowe pochodzące z silników. Wersja Ch nazywana jest potocznie Chekla.


 Mi-2Ch n\b 6006.
W hangarze znajdowała się niespodzianka w postaci Mi-2RL n\b 5823. Obecnie rzadko spotyka się Mi-2 w ratowniczym malowaniu.


49. BL nie może obejść się bez Mi-24.
Mi-24D n\b 461.


Wyrzutnie pocisków przeciwpancernych Malutka.
Mi-24D n\b 176.
Mi-24D n\b 175.


W-3PL Głuszec n\b 0901.

Głowica optoelektroniczna w Głuszcu.

 BSL Orbiter.
Miło jest zobaczyć akcent morski. Tym razem był to Mi-14PŁ n\b 1001 Orka.

Mi-14 z wyposażeniem do wykrywania okrętów podwodnych.




Mi-2D n\b 5244. Szkoda, że Mi-2 nie zaprezentował szerszej publiczności swoich właściwości lotnych.
Pokazy w powietrzu zdominowały Mi-24 i samoloty szkolne PZL-130 Orlik.
Solowy pokaz Mi-24.




Para Mi-24W z 56. Bazy Lotniczej. Szkoda, że w programie pokazu nie przewidziano możliwości odpalania flar i dipoli. Może w przyszłości warto odpalić trochę pirotechniki?









Śmigłowce nad Pruszczem Gdańskim. Wkrótce taki widok będzie rzadkością. Jednostka przeznaczona jest do likwidacji a sprzęt i personel zostanie przeniesiony do Latkowa.

Po raz kolejny miałem przyjemność obejrzeć w akcji Zespół Akrobacyjny "Orlik". Nie da opisać się słowami ani zdjęciami tego co wyprawiają ci wspaniali piloci na swych wspaniałych Orlikach.

















 Lustrzany lot Orlików.
 Serce wykonane przez parę samolotów Orlik.














0 komentarze:

Prześlij komentarz