niedziela, 8 listopada 2015

Mi-24D czyli zielona żabka z 49. pśb

8 listopada 1967 roku decyzją Szefa Sztabu Generalnego WP nakazano rozformować 25. PLM a na jego miejscu utworzyć 49. Pułk Śmigłowców. Warto przypomnieć jedną z ciekawych maszyn używanych przez jednostkę lotniczą z Pruszcza Gdańskiego.

Mi-24D n\b 013. Maszyna eksponowana jest w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. W 1988 roku śmigłowiec ten miał wypadek i dopiero w 1992 roku powrócił do służby. Nowy kamuflaż sprawił, że otrzymał nieoficjalną nazwę - zielona żabka. Mi-24D n\b 013 został wycofany w 2000 roku.




Na lotnisku w Pruszczu Gdańskim jeszcze całkiem niedawno stał kadłub Mi-24D w kamuflażu i z godłem 49 pśb. Szkoda, że nie planuje się wyeksponowania takiej maszyny w klasycznym malowaniu.
Mi-24D w jednolitym kamuflażu. Dla mnie jako hobbysty takie malowanie jest nudne i nieciekawe. Podejrzewam, że technicy obsługujący te śmigłowce mają odmienne zdanie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz