niedziela, 5 czerwca 2016

Święto 49. Bazy Lotniczej 2016

Wszystko wskazywało na to, że w 2015 roku odbyło się ostatnie święto jednostki. Okazało się jednak, że 49. Baza Lotnicza zostaje i w tym roku zorganizowano kolejną imprezę na terenie lotniska w Pruszczu Gdańskim. Z okazji ćwiczeń Anakonda 16 pojawił się gość ze Stanów Zjednoczonych czyli AH-64 Apache. CH-47 Chinook nie doleciał z powodu złych warunków atmosferycznych.

Mi-2 i Pruszcz Gdański.
Mi-2URP n\b 7333

Mi-2RL n\b 5823

Mi-2Ch n\b 6006. Maszyna ta dostosowana jest do stawiania zasłony dymnej przy użyciu aparatury WZD-80. Wykorzystuje się do tego gazy spalinowe pochodzące z silników. Wersja Ch nazywana jest potocznie Chekla.

 W-3PL Głuszec n\b 0901 z 56. Bazy Lotniczej.

 Ruchome stanowisko z 12,7 mm WKM-Bz, kierowanym za pomocą celownika nahełmowego.
 Mi-24D n\b 175.


Mi-24W n\b 956. Jest to ostatnia maszyna Mi-24 przekazana Polsce przez ZSRR. W 1991 roku w zamian za zniszczony śmigłowiec, Rosjanie dostarczyli Polsce ten konkretny egzemplarz. Maszyna jest dostosowana do prowadzenia działań w oparciu o NVG.

 Zasobnik strzelecki UPK-23-210 i wyrzutnia npr UB-57-32.




W poszukiwaniu innych ujęć Mi-24.

 Oblot maszyn przed pokazami dynamicznymi.

 Mi-24 z 56. Bazy zaprezentowały się w locie prowadząc pokaz przy użyciu dwóch maszyn.





AH-64D Apache nad lotniskiem w Pruszczu Gdańskim. Maszyna wchodzi w skład Combat Aviation Brigade, 1st Armored Division "Iron Eagle"stacjonującej w Fort Bliss.










Jak widać ciągle trwa walka pomiędzy Multicamem a UCP.
Tankowanie AH-64 Apache.




Na wystawie statycznej pojawiły się pojazdy Wojsk Lądowych z 16 Pomorskiej Dywizji Zmechanizowanej z Elbląga.

ZSU-23-4 Biała. Zmodernizowana Szyłka, która miała stanowić tymczasowe rozwiązanie do momentu wprowadzenia PZA Loara. 


Wyrzutnie pocisków przeciwlotniczych Grom.



BWP-1 z 9. Brygady Kawalerii Pancernej z Braniewa.
2S1 Gożdzik.
Klasyczny BRDM-2.
PT-91 Twardy.

Star 944.
Pokaz działań Straży Granicznej.


1 komentarze:

  1. Bardzo fajnie i przejrzyście zrobiona relacja ... Tez tam byłem i wszystko widziałem ... Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń