sobota, 9 lipca 2016

Ogólnopolskie Dni NATO - Gdynia

Z okazji szczytu NATO w Warszawie w całej Polsce zorganizowano imprezy związane z Wojskiem Polskim i jego obecnością w strukturach sojuszu. Na gdyńskim Skwerze Kościuszki zaprezentowano sprzęt należący do Wojsk Lądowych i Marynarki Wojennej. Udostępniono również trzy okręty do zwiedzania. Dwudniową imprezę wzbogaciły pokazy w powietrzu: Mi-24, Mi-14PŁ i samolotów Bryza. Ale największą atrakcją okazały się pokazy Morskiego Oddziału Straży Granicznej. To w jaki sposób MOSG pokazał się na imprezie NATO zasługuje na osobny wpis. 

Osobiście uważam, że impreza w Gdyni nie pokazała należycie zaangażowania Marynarki Wojennej RP w działania na rzecz Sojuszu Północnoatlantyckiego. Warto pamiętać, że to właśnie załogi okrętów jako pierwsze zaczęły działać w strukturach NATO.

Gdynia razem z NATO.
 ORP Mewa.
 ORP Grom.
 Stacja radiolokacyjna NUR-41.

W piątek i sobotę śmigłowce Mi-24 przeleciały trzykrotnie wzdłuż linii brzegowej.




 Mi-14PŁ n\b 1001.


  Mi-14PŁ n\b 1001 Orka.

 Przelot formacji samolotów M-28 Bryza.




 Drugiego dnia zaprezentowano wyrzutnię i radar wchodzące w skład Morskiej Jednostki Rakietowej.





Jelcz 430R6 do przewozu rakiet RBS-15.


 Star 266M2
 Brzegowa Grupa Ratownicza pokazała symulowane akcje ratowania rozbitków.













ORP Grom.





0 komentarze:

Prześlij komentarz