czwartek, 2 lutego 2017

Gdański shipspotting - styczeń 2017

Sobotnie przedpołudnie wykorzystałem na zwiedzanie kolejnej twierdzy Rasaloma oraz wybrałem się zobaczyć co ciekawego w kanałach portowych. Szczęście tym razem znowu dopisało i załapałem się na wyjście rosyjskiej jednostki pływającej.

Boris Syromyatnikov (IMO 8607414) - trawler rybacki remontowany w Gdańsku.









Kadłuby jednostek zaopatrzeniowych obsługujących platformy wiertnicze.

Piret prom pasażersko-samochodowy projektu B616/2. Estoński armator zamówił dwie sztuki tych jednostek.


m\y Thor - dawny kuter patrolowy projektu 90 używany w WOP i MOSG. 


Miasto Gdańsk bardzo chętnie dba o historyczne dziedzictwo i pozostałości z czasów pruskich i Wolnego Miasta...





3 komentarze:

  1. Panie Michale,jak to Pan nie wie?;).Kuter patrolowy projektu 90,12 sztuk takich jednostek służyło w PMW (WOP)a pózniej w SG.Może to jeden z ostatnich wycofanych 90tek - SG-144 lub SG-150 (wyc.14.10.2013)Pozdrawiam
    PG

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wstyd... Przeszukałem wszystkie jednostki duńskie, szwedzkie, norweskie i niemieckie a wystarczyło tylko sprawdzić co było w MOSG. Nie spodziewałem się tak prostego i banalnego rozwiązania. Bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdarza się Najlepszym,a swoją drogą ciekawe fotki,nie wiedziałem że jakaś 90-tka uratowała się od palnika.
    PG

    OdpowiedzUsuń