poniedziałek, 22 maja 2017

50 lat Mi-2

W 1967 roku do polskiego lotnictwa trafiły pierwsze śmigłowce Mi-2. Od tamtego momentu minęło 50 lat i z tej okazji jedną z maszyn z 56. Bazy udekorowano okolicznościowym malowaniem. Nawiązuje ono do natowskiego kodu Mi-2 czyli Hoplite. 
Przez wiele lat ten śmigłowiec był podstawowym wiropłatem w Polsce. Kolejne dekady w rolnictwie, ratownictwie i służbach pokazały, że była do dość udana konstrukcja kochana przez pilotów i techników. Obecnie jest to już przestarzała maszyna wymagająca pilnego zastąpienia przez nowoczesne śmigłowce. Ale nikt nie zapomni roli poczciwego Hoplity w historii polskiego lotnictwa.

Mi-2 n\b 6922 Hoplita.







Mi-2URP n\b 6946

Kierowane pociski przeciwpancerne systemu 9M14 Malutka

 Belka uzbrojenia z zamontowaną wyrzutnią pocisków Strzała

 Mi-2URN n\b 7341.

 Mi-2P n\b 4708.


Mi-2Ch n\b 6005. Maszyna ta dostosowana jest do stawiania zasłony dymnej przy użyciu aparatury WZD-80. Wykorzystuje się do tego gazy spalinowe pochodzące z silników. Wersja Ch nazywana jest potocznie Chekla.

 Mi-2R n\b 5346.


Mi-2RL n\b 5823


 Mi-2D n\b 5245 - najstarszy Mi-2 używany w BLMW.



 Policyjny Mi-2 W-018 należący do KWP Szczecin.









Czeski Mi-2 n\b 0709 używany do szkolenia. Co ciekawe załoga wykorzystuje hełmy lotnicze Alpha zamiast poczciwych THL-5.









 Aleja Mi-2 w Latkowie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz