wtorek, 1 sierpnia 2017

ORP Kormoran w Porcie Wojennym w Gdyni

W piątkowe popołudnie oczekiwałem w gdyńskim porcie na:
- niemiecki okręt szkolny FGS Helmsand, 
- holowanie Ślązaka na Nabrzeże Gościnne SMW,
- norweską fregatę rakietową HNoMS Otto Sverdrup

W oddali na redzie krążył niszczyciel min proj. 258 Kormoran demonstrując doskonałe właściwości manewrowe. Załoga Kormorana widocznie postanowiła skorzystać z okazji, że jestem w pobliżu  i postanowiła na krótką chwilę wejść do portu w Gdyni. Akurat byłem na gościnnym tarasie widokowym Muzeum Emigracji i mogłem z zupełnie innej perspektywy uwiecznić Kormorana.



 ORP Kormoran na Oksywiu.

Kormoran mija Ostrogę Pilotów. W sumie to tam powinienem stać z aparatem, ale jakoś nie żałuję decyzji o pozostaniu na tarasie widokowym Muzeum Emigracji.


Po niecałej godzinie znowu zostałem zaskoczony przez Kormorana, który wracał do Gdańska.




1 komentarze:

  1. Nie bardzo znam się na budowie okrętów i służbie na nich, ale tak patrzę na pańskie zdjęcia i poprawki kadłuba Kormorana względem pierwowzoru i zastanawiam się czy przekrój kadłuba w kształcie X (jak w Ślązaku) nie załatwiłby problemu braku miejsca na wysokości mostka (chyba, że ta modyfikacja kadłuba wynikała z czegoś innego)? Jest jakiś szczególny powód, dla którego wybrano takie rozwiązanie (np. zasięg widzenia z mostka)?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń