środa, 3 marca 2021

ORP Sęp - holowanie do stoczni

2 marca 2021 roku ORP Sęp został przeholowany z Portu Wojennego do  Gdańskiej Stoczni Remontowej SA. Jest to związane z postępowaniem przetargowym Komendy Portu Wojennego w Gdyni o numerze referencyjnym  

- 1/KPW/STO/2021 Wyokrętowanie baterii akumulatorów wraz z oprzyrządowaniem na ORP Bielik oraz ORP Sęp.  

Prace będą polegały na: 

- usunięciu baterii akumulatorów SUNLIGHT 2X38ST10A i przetransportowania w skrzyniach drewnianych do Punktu Bazowania w miejscowości Hel,

- zaokrętowaniu wyliczonej ilość balastu stałego do jam bateryjnych zapewniającego stateczność,

- demontażu odcinków systemów wodnych za zaworami dublującymi zawory burtowe i wykonania zaślepek,

- usunięciu systemu gaśniczego, neutralizacji halonu i transportu pustych butki do Punktu Bazowania w miejscowości Hel,

- spuszczeniu tlenu ze zbiorników ciśnieniowych do atmosfery,

- wykonania zamknięcia włazu wejściowego na kiosk okrętu (zamknięcie na kłudkę TAK BYŁO W DOKUMENTACJI PRZETARGU) oraz wykonania drewnianej lub aluminiowej pokrywy górnego włazu w kiosku,

- wykonaniu z arkusza blachy aluminiowej na wymiar i zamontowaniu na okręcie osłony zabezpieczającej wszystkie otwory technologiczne w górnej części kiosku okrętu (otwór GSD oraz otwory technologiczne wszystkich masztów).

 

Prace na obydwu jednostkach mają być zakończone do 7 maja 2021 roku, przy czym nie mogą być prowadzone jednocześnie na ORP Sęp i ORP Bielik. Koszt prac to niecały milion PLN brutto. Bez usługi holowania.

ORP Sęp to dawny HNoMS Skolpen, który w latach 1966 - 2001 służył w norweskiej flocie. 16 sierpnia 2002 roku podniesiono na nim polską banderę. Po wykonaniu prac w Gdańsku jednostka zostanie ponownie przeholowana na Oksywie i to tam odbędzie się ceremonia spuszczenia bandery.

 ORP Sęp w drodze do stoczni,













 
ORP Sęp i Twierdza Wisłoujście.

0 komentarze:

Publikowanie komentarza